foto 1 foto 2

Brno a Jihomoravský kraj zacílily na Francouze

Město Brno a Jihomoravský kraj jsou oficiálními partnery projektu Czech Emploi, jehož účelem je přilákat mladé absolventy škol (včetně vědeckých pracovníků) z Francie pracovat do České republiky. Tito mladí lidé na počátku své profesní dráhy mají často velmi omezený vstup na francouzský pracovní trh, a to zejména z důvodu chybějící praxe, která je zaměstnavateli často bez výjimky požadována. Míra nezaměstnanosti ve Francii dosahuje aktuálně 9,1 %, mezi absolventy škol bez praxe činí dokonce více než 20 %.

Pilotní projekt Czech Emploi je realizován Francouzským velvyslanectvím v České republice. Město Brno i Jihomoravský kraj se do projektu aktivně zapojily již od jeho samého začátku s cílem podpořit firmy z regionu při náboru kvalifikovaných pracovníků v současné kritické situaci na trhu práce v Česku. K projektu byly vytvořeny webové stránky www.czechemploi.fr přibližující frankofonním zájemcům kariérní příležitosti i život v České republice.

V týdnu od 17. do 23. září 2018 proběhla prezentace českého pracovního trhu v několika francouzských městech – v Rennes, Lille, Angers a Dijonu. Akcí se kromě Velvyslanectví Francie v České republice, CzechInvestu a několika firem účastnila také zástupkyně Brno Expat Centra, které pomáhá při integraci vysoce kvalifikovaných cizinců v Brně. Zájem o Českou republiku projevilo několik desítek mladých Francouzů hledajících uplatnění v různých oborech. Například Chloé, jedna z účastnic setkání a absolventka magisterského studia ekonomie na Université Rennes 1 je připravena hledat práci v oblasti marketingu, komunikace a péče o zákazníka v zahraničí. „Řekla jsem si, že představení České republiky může být dobrá příležitost objevit zemi, která je mi velmi málo známá. Rostoucí trh práce v Česku vypadá velmi lákavě a zdá se mi, že umožňuje i rychlejší profesní postup, než je tomu zde ve Francii, pro absolventy je tam mnohem jednodušší nelézt práci.“

Projektu Czech Emploi si všimla i významná francouzská média jako například Le Parisien či televizní vysílání France 2 a France 3. Informace o Czech Emploi se dostala do hlavních zpráv, které sledovalo téměř 8 milionů diváků. Iniciativa zaujala i anglické noviny The Times.

Každý den je v České republice otevřeno zhruba 150 nabídek zaměstnání požadující francouzský jazyk bez nutné znalosti češtiny. V Brně a Jihomoravském kraji je nejvyšší poptávka po frankofonních zaměstnancích především v oblasti sektoru podnikových služeb.