Opravy silnice I/43 a cesta do Brna? Lidem z Kuřimi a Tišnovska ji zjednoduší posilové vlaky

Vypukne to hned zkraje července. Ředitelství silnic a dálnic začne opravovat frekventovanou silnici I/43. Na úseku mezi Podlesím a křižovatkou u kuřimské věznice budou dělníci pracovat přibližně měsíc. Zatímco na Svitavy pojedou řidiči po stavbě, v opačném směru se musí vydat přes Kuřim. Už dnes se přitom místní i dojíždějící obávají, že auta město ve špičce ucpou. Jihomoravský kraj jim však nabízí alternativu. Místo za volant mohou usednout na sedačku vlaku, vyhnout se zácpám a do Brna dojet pohodlně po kolejích. Z Tišnova a Kuřimi na královopolské nádraží budou vlaky ráno jezdit každou čtvrt hodinu.

„Veškerý provoz směrem na Brno bude v době oprav na silnici I/43 procházet centrem Kuřimi. Chápu tedy obavy z přetížení městských komunikací. V zácpě mohou uvíznout nejen auta, ale také autobusy. Vlaky však uzavírka nepostihne. Jihomoravský kraj proto v období od 7. července do 3. srpna doobjednal posilové spoje v ranní špičce mezi Tišnovem, Kuřimí a královopolským nádražím v Brně, které zajistí dopravu i v případě výraznějších zpoždění autobusů. Všem dojíždějícím doporučuji je využít,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.

Zároveň připomněl, že běžně jezdívá o prázdninách z Tišnova, respektive Kuřimi do Brna vlak jednou za půl hodiny. „V souvislosti s uzavírkou posílíme železniční dopravu v ranní špice tak, že od odjezdu 5:12 až po odjezd 8:42 pojede vlak z Kuřimi do Brna na nádraží v Králově Poli přibližně každých 15 minut,“ doplnil náměstek.

Posilové spoje poslouží zejména obyvatelům Kuřimi. Vybrané posilové vlaky vedené již z Tišnova využijí nejen obyvatelé samotného města Tišnov, ale i všech okolních obcí. Lidé se tak nebudou muset bát, že dorazí pozdě do zaměstnání nebo nestihnou dovézt děti do školy. Vyměnit auto za vlak ale samozřejmě mohou i řidiči dojíždějící z větší dálky. „Město Tišnov vybudovalo v nedávné době u vlakového nádraží parkoviště pro 100 aut. Už dnes jej řidiči často využívají a přesedají zde na vlak. Věřím, že při rekonstrukci I/43 pro ně bude tato varianta ještě lákavější,“ zhodnotil Jiří Horský, ředitel společnosti KORDIS JMK, která koordinuje Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje. Cestujícím z Kunštátu, Olešnice a dalších obcí Boskovicka doporučujeme po dobu uzavírky I/43 raději využívat pro cesty do Brna linku 256 s přestupem ve Skalici nad Svitavou na vlak místo autobusové linky 301.

Na královopolském nádraží pak mohou lidé přesednout na tramvaje, trolejbusy a autobusy městské hromadné dopravy, které je rozvezou po celém městě. „Z důvodu výluky a rekonstrukce nástupišť na stanici Brno hlavní nádraží nebudou posilové vlaky pokračovat dál směrem do centra. Frekvence spojů na přestupním uzlu u královopolského nádraží je však dostatečná, aby pojala zvýšený počet cestujících. V provozu bude z tohoto důvodu navíc i posilová tramvajová linka p6,“ uzavřel Horský.