foto 1 foto 2

Baťův kanál má turistického „Oskara“

Pátý ročník prestižní soutěže o Evropskou destinaci nejvyšší kvality – EDEN 2011 zná svého vítěze. V rekordní konkurenci 26 přihlášených destinací z celé České republiky zvítězilo Slovácko, které se do projektu přihlásilo s Baťovým kanálem.

Letošním tématem soutěže, do níž je zapojeno přes dvacet evropských zemí, je Obnova hmotného dědictví. „Soutěž EDEN, to je něco jako filmový Oskar, jenom v cestovním ruchu. Vítězství si je nádherným oceněním naší dlouholeté práce“ raduje se Vojtěch Bártek, ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál a dodává: „Pořadatelé soutěže ocenili kromě kvality zpracování přihlášky také dobrou spolupráci jednotlivých organizací v regionu.“

Všech 26 destinací zapojených do soutěže hodnotila porota složená se zástupců CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva životního prostředí, Asociace turistických regionů ČR, Národního památkového ústavu, Českého vysokého učení technického a Agentury ochrany přírody a krajiny ČR. Finálovou pětku posuzovala přímo v terénu.
„Slovácko je protkáno obnovenými památkami hmotného dědictví včetně Baťova kanálu, který je spojnicí těchto atraktivit. A ke kterým památkám se nedá dostat lodí, určitě k ním vede cyklostezka,“
říká Jiří Durďák, manažer dobrovolného svazku obcí Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě a zároveň tím zdůrazňuje hustou síť cyklostezek. Ta podél Baťova kanálu byla loni oceněna cenou portálu KUDY Z NUDY.

Ceny byly vítězi a finalistům předány na slavnostním ceremoniálu v Návštěvnickém centru Plzeňského Prazdroje v Plzni. Slovácko svým vítězstvím získalo 400 tisíc korun od Ministerstva pro místní rozvoj na podporu svých marketingových aktivit a možnost užívání prestižního loga EDEN. Zároveň se stalo součástí sítě EDEN, kde si destinace vzájemně předávají své nejlepší zkušenosti. Evropská komise natočí o destinaci spot a agentura CzechTourism jí zajistí účast na domácím či zahraničním veletrhu dle jejího vlastního výběru. CzechTourism Slovácko také mediálně podpoří. V září se Slovácko představí s národními vítězi z ostatních zemí v Bruselu v rámci Světového dne cestovního ruchu.