16. 12. 2010 Zastupitelé schválili varianty záměrů dopravní a technické infrastruktury
Zastupitelstvo Jihomoravského kraje se na svém dnešním 20. zasedání seznámilo s variantami záměrů dopravní a technické infrastruktury ve druhém návrhu Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Většinou 52 z 54 přítomných zastupitelů schválilo návrh předložený Radou kraje.
Členové zastupitelstva doporučili, aby při úpravě druhého návrhu Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje byla u stavby rychlostní silnice R 43 v úseku Troubsko—Ostrovačice-Kuřim sledována tzv. Bystrcká varianta trasy. V případě řešení dopravy kolem Kuřimi zastupitelé doporučili tzv. Severní obchvat silnice II/385. V úseku od Kuřimi do Černé Hory na rychlostní silnici R 43 doporučili zastupitelé tzv. „německou“ variantu.
Pokud jde o vedení rychlostní silnice R 52 v úseku od Pohořelic do Mikulova k hranici s Rakouskem, zastupitelé podpořili tzv. základní variantu navrženou Ředitelstvím silnic a dálnic. V případě rychlostní silnice R 55 v úseku Moravský Písek – Veselí nad Moravou – Rohatec se zastupitelé rovněž přiklonili k variantě připravené Ředitelstvím silnic a dálnic. Podpořili také variantu „Modřická“ v případě tzv. Jihozápadní tangenty Troubsko/Brno (D1) – Rajhrad/Syrovice (R 52). Variantu Modřická zvolili pro Jižní tangentu Modřice/Želešice (JZT) – Chrlice (D2), v případě silnice I/23 se rozhodli pro severní variantu Rosice-Zakřany.
Pro řešení obchvatu silnice I/50 Brankovice-Kožušice-hranice kraje doporučili zastupitelé ponechat územní rezervy pro obě varianty obchvatu - jižní i severní. Schválili také variantu 1 transformační stanice 110/22 kV Znojmo-město a napojení novým vedením na síť 110 kV a variantu Brumovice-Uherčice VVTL v případě plynovodu DN 800 PN 80.