24. 9. 2010 Vymysli název pro nové interaktivní vědecké centrum v Brně
Rozhodnutí vybudovat Interaktivní vědecké centrum v Brně je odpovědí Jihomoravského kraje na situaci, kdy se v celém regionu, stejně jako v celé České republice, potýkáme s dlouhodobým poklesem zájmu o přírodovědné a technické studijní obory.
Jihomoravský kraj se již téměř od svého vzniku snaží přispět ke změně tohoto nepříznivého stavu a profilovat se jako region vědy, výzkumu a inovací. „Aby bylo možné dosáhnout tohoto cíle, je třeba zatraktivnit dětem a mládeži přírodní a technické vědní obory. Jednou z cest může být i vybudování interaktivního vědeckého centra, jehož cílem je vytvoření neformálního prostředí pro hravé objevování přírodních zákonitostí, vytvoření místa, kde dotýkat se exponátů je téměř přikázáno, a kde díky experimentování může každý pochopit přírodní jevy,“ konstatoval na dnešní tiskové konferenci náměstek hejtmana Václav Božek, který novináře seznámil s koncepcí interaktivního centra, jež má vzniknout s finanční podporou Evropské unie v rekonstruovaném pavilonu D na brněnském výstavišti. Jako pracovní název připravovaného projektu je používáno anglické označení Moravian Science Centre Brno. Jihomoravský kraj se však rozhodl najít atraktivní, pokud možno jednoslovný až dvojslovný název, který vystihne co nejpřesněji hravý přístup k vědě, osloví zároveň širokou českou veřejnost, případně zdůrazní umístění centra v Jihomoravském kraji či v Brně. Název by měl být originální, jedno či dvouslovný, měl by motivovat k návštěvě tohoto muzea – herny. Kompletní tisková zpráva ZDE (doc, 106 kB), prezentace centra ZDE (pptx, 8036 kB).
Na páteční tiskové konferenci náměstek hejtmana Václav Božek informoval též o projektu s názvem „Marketingová propagace Jihomoravského kraje ve východní Evropě“. Projekt je zaměřen na marketingovou propagaci turistické destinace Jižní Morava na polském a ruském trhu. V roce 2009 totiž došlo k výraznému poklesu návštěvnosti Jihomoravského kraje, přičemž úbytky na straně polských a ruských návštěvníků jsou jedny z nejvyšších. Z tohoto důvodu je třeba posílit marketingové aktivity v Rusku a Polsku. Projekt je plánován na léta 2010 a 2011 a jeho rozpočet dosahuje výše 10 mil. Kč. Kompletní tisková zpráva ZDE (doc, 866 kB).