23. 7. 2010 Billboardy a film pozvou Rusy na jižní Moravu
Billboardy s obrazy nejatraktivnějších lokalit Jihomoravského kraje na příjezdových komunikacích do ruské metropole Moskvy a filmový spot o krásách jižní Moravy, vysílaný ruskými televizními stanicemi, má Rusy informovat o existenci našeho regionu a přilákat je k návštěvě. Projekt bude financován z Regionálního operačního programu.
Jak informoval náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Václav Božek, krajští radní již po posouzení nabídek několika reklamních společností vybrali pražskou společnost Olivier s.r.o, která se má o billboardovou kampaň v Moskvě během září a října letošního roku postarat. „Grafické řešení billboardu, které navrhla společnost Olivier, splňuje podmínky nejlépe. Láká ruské turisty na krásy jižní Moravy a její pohodovou atmosféru a zároveň informuje, že lze využít přímého leteckého spojení Moskva – Brno,“ řekl náměstek Božek, podle kterého kraj za tuto zakázku zaplatí téměř půl milionu korun.
Budovat pozitivní „imidž“ kraje a upozornit potenciální návštěvníky na možnost strávit zde dovolenou má také filmový spot, který pro Jihomoravský kraj natočí Regionální televizní agentura (RTA), vítěz výběrového řízení, kterého se zúčastnilo osm televizních společností. Rovněž tato audiovizuální část marketingové propagace v Rusku přijde Jihomoravský kraj na půl milionu korun. Filmový spot bude vysílán ruskými televizními stanicemi.
Prezentace cykloturistiky na jižní Moravě
Dalším krokem k prezentaci možností cykloturistiky na jižní Moravě má být veřejná zakázka v hodnotě 4,7 milionu korun, která je součástí projektu Rozvoj Jihomoravského kraje a Trnavského samosprávného kraje v oblasti turistiky,“ financovaného Operačním programem přeshraniční spolupráce SR-ČR na léta 2007-2013.
Zadávací řízení schválila Rada Jihomoravského kraje. Jak informoval náměstek hejtmana Václav Božek, na již realizované veřejné zakázky, týkající se například sběru a aktualizace dat pro Portál cykloturistiky jižní Moravy, tisku propagačních materiálů a dalších aktivit, má nyní navázat veřejná zakázka řešící vytvoření souboru tiskovin a DVD zaměřených na publicitu a propagaci cykloturistiky v kraji. Jeho součástí bude také vytvoření fotografií, textů v české, německé a anglické mutaci.
„Druhá aktivita se týká vytvoření modelu významných objektů na území Jihomoravského kraje – trojrozměrných snímků více než čtyř desítek turisticky atraktivních cílů jako je například vila Tugendhat, hrad Bítov, Moravský kras s Macochou, větrný mlýn v Rudicích, vinice Šobes atd. Ty by měly být prezentovány na jihomoravském informačním webu pro cykloturisty,“ řekl Václav Božek, který upozornil také na další rozhodnutí Rady Jihomoravského kraje, směřující k zvýšení turistické atraktivity regionu. V tomto týdnu radní například schválili milionovou dotaci pro město Slavkov na pořádání srpnových Napoleonských dní a vzpomínkových akcí na začátku prosince, připomínajících Bitvu tří císařů.